LPG    CEBO
Seznamte se s jednotlivými typy plynových zařízení LPG

1. Karburátorová vozidla
Do karburátorových (např. Lada, Wartburg, Škoda Favorit) vozidel bychom doporučili zařízení s centrálním směšovačem.Jeho zvláštním rysem je, že plyn se do motoru dostává přes tzv. centrální směšovač, a za snížení tlaku odpovídá podtlakový regulátor (reduktor)

2. Vozidla s jednobodovým vstřikováním
Zařízení do vozidel s jednobodovým vstřikováním (Suzuki Swift, Opel Astra F) není o moc složitější. I zde se plyn dostává do motoru přes směšovač. Rozdíl je pouze v tom,že na odpařovacím reduktoru je už umístěn elektronický ventil, který uzavírá průtok plynu v provozu na benzín.Pro řízenou regulaci, je nutno zabudovat malou elektroniku, která sleduje činnost lambda sondy a přes elektromotorek dávkuje množství potřebného plynu. Vlastností tohoto zařízení je to, že startování vždy probíhá na benzín a po dosažení požadované teploty a otáček se systém automaticky přepne na plyn.

3. Vozidla s vícebodovým vstřikováním
I do vozidel s vícebodovým vstřikováním se používá výše zmíněné zařízení s tím rozdílem, že zde je nutná další elektronika, která zabezpečí odpojení vstřikovačů benzínu a vyslání signálu do benzínové řídící jednotky, že jsou vstřikovače benzínu v pořádku. (emulace) Protože jsou zde hadičky přívodu plynu delší, je nutná v některých případech montáž protizášlehového zařízení.

4. Vozidla se sekvenčním vstřikováním, Euro3,4,5
U vozidel s plastovým sáním a zařazených do druhé kategorie emisních norem lze použít pouze systém vstřikování do jednotlivých válců. (Elpigas,Ac-STAG,Magic, Landi Rrenzo-Omegas, Lovato -Fast, BRC ).Tato zařízení, jsou už téměř identická se zabudovaným systémem benzínového vstřikování. U tohoto systému je nutno k stávajícím benzínovým vstřikovačům zabudovat i plynové vstřikovače.
Řídící jednotka plynu na základě odezvy od benzínové řídící jednotky určuje množství a pořadí vstřikování do jednotlivých válců, tzn. Na kolik milisekund se mají otvírat vstřikovače. Moderní plynová zařízení nejenže řídí přepnutí do plynu, ale automaticky systém přepnou při nedostatku plynu na benzín. Tento stav indikují pípnutím.

5.Vozidla s přímým vstřikováním paliva
Benzínové motory s přímým vstřikem se staly populárními zejména díky Volkswagenu a jeho agregátům FSI. Přímý vstřik ale není žádná novinka.Delší dobu ho používají např. motory GDI vozy Mitsubishi,také se objevily u vozů značek Ford či Alfa Romeo.
Stále se jedná v principu o vícebodové sekvenční vstřikování LPG.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one